Joel Meyerowitz

Joel Meyerowitz

photographer

 

EN Joel Meyerowitz (born March 6, 1938) is a street photographer, and portrait and landscape photographer. He began photographing in color in 1962 and was an early advocate of the use of color during a time when there was significant resistance to the idea of color photography as serious art. In the early 1970s he taught the first color course at the Cooper Union in New York City where many of today’s renowned color photographers studied with him.  In 1962, inspired by seeing Robert Frank at work, Meyerowitz quit his job as an art director at an advertising agency and took to the streets of New York City with a 35 mm camera and black-and-white film. Garry WinograndTony Ray-Jones, Lee Friedlander, Tod Papageorge and Diane Arbus were photographing there at the same time. Meyerowitz was inspired Henri Cartier-Bresson, Robert Frank and Eugène Atget — he has said “In the pantheon of greats there is Robert Frank and there is Atget.” After alternating between black-and-white and color, Meyerowitz “permanently adopted color” in 1972, well before John Szarkowski‘s promotion in 1976 of color photography in an exhibition of work by the then little-known William Eggleston. Meyerowitz also switched at this time to large format, often using an 8×10 camera to produce photographs of places and people. Meyerowitz appears extensively in the 2006 BBC Four documentary series The Genius of Photographyand in the 2013 documentary film Finding Vivian Maier. He is the author of 16 books including Cape Light, considered a classic work of color photography.[6] Meyerowitz photographed the aftermath of theSeptember 11, 2001 attack on the World Trade Center, and was the only photographer allowed unrestricted access to its Ground Zero immediately following the attack. This resulted in his book Aftermath: World Trade Center Archive.

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ITJoel Meyerowitz Nato il 6 marzo 1938 è un fotografo di strada  di ritratto e di paesaggi. Ha iniziato a fotografare a colori nel 1962 e fu uno dei primi sostenitori l’uso del colore in un momento in cui c’era una forte resistenza all’idea del colore nella fotografia come arte. Nei primi anni 70 ha dato  il primo corso colore alla Cooper Union di New York City, dove molti altri fotografi famosi di oggi hanno studiato con lui. Nel 1962, ispirata vedendo Robert Frank al lavoro, Meyerowitz lasciato il suo lavoro come art director in un’agenzia di pubblicità e ha portato per le strade di New York City  una fotocamera 35 mm con pellicola in bianco e nero. Garry Winogrand, Tony Ray-Jones, Lee Friedlander, Tod Papageorge e Diane Arbus stavano fotografando lì, allo stesso tempo. Meyerowitz è stato ispirato da  Henri Cartier-Bresson, Robert Frank e Eugène Atget – egli ha detto “Nel pantheon dei grandi c’è Robert Frank e c’è Atget.” Dopo alternanza tra bianco e nero e colore, Meyerowitz ha “adottato definitivamente colore” nel 1972, ben prima  di John Szarkowski nel 1976  in una mostra di opere di allora poco conosciuto William Eggleston. Meyerowitz commutata in questo momento al grande formato, spesso utilizzando una fotocamera da 8 × 10 per la produzione di fotografie di luoghi e persone. Meyerowitz appare ampiamente nella serie di documentari BBC Four 2006 Il Genio del Photographyand nel film documentario 2013 Finding Vivian Maier. E ‘autore di 16 libri tra cui Capo Luce, considerato un classico della fotografia a colori.  Meyerowitz ha fotografato le conseguenze di theSeptember 11, attacco 2001 sul World Trade Center, ed è stato l’unico fotografo autorizzato ad accedere senza restrizioni al suo Ground Zero subito dopo l’attacco. Ciò ha portato nel suo libro Aftermath: World Trade Center Archive.

 Joel Meyerowitz

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